Hem > Okategoriserade > Jag ger upp…

Jag ger upp…

”Jag ger upp, jag har fått nog…” sjöng piraten Eugen Kork, alias Povel Ramel. Jag gör sammalunda. En enkel resa har visat på det totala teknikberoendet och på oförmågan att gilla läget och i lugn och ro vänta, vänta och åter vänta.
En uppringd telefonmodemuppkoppling med synnerligen varierande långsamhet, i stället för det invanda 8Mb-bredbandet, testar verkligen ens personlighet och anpassningsförmåga.
Det är bara att erkänna, jag har inte bestått testet. Jag klarar inte att vänta 5 min på att en tidningssida ska laddas och definitivt inte de följande minutrarna för varje länk jag sedan följer.
Då sedan datorn dessutom rödflashar och talar om att en nödvändig säkerhetsuppdatering på 38Mb väntar i kön, återstår bara att dra ur sladden och att återkomma då sambandsläget förbättrats.

  1. spanaren
    04 september 2009 kl. 13:06

    Peter Hammarberg kan pga tekniska problem för
    närvarande inte leda debatten med förslag till
    debatter på denna nätsida.

    Tillåt undertecknad som frekvent debattör
    göra ett sista inlägg i frågan om Ukraina som
    ger en något annorlunda bild än den som ges i
    våra media….

    http://www.kyivpost.com/opinion/47808

    Återkommer när bloggägaren åter öppnar sin
    nätsida.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

