Hem > Okategoriserade > Pinsamma hemligheter?

Pinsamma hemligheter?

Signaturen ”Strilare” har några månader underhållit oss med mycket initierade rapporter om bl.a. ut- (eller kanske av-)vecklingen av stridslednings- och luftbevakningsfunktionen i Flygvapnet.
Livfullt och mycket kunnigt har han redogjort för de olika turerna, maktspelet, prestigekampen, intrigmakeriet och revirpinkeriet.
Att ”Strilaren”, som det verkar, suttit mitt i denna smet själv och att hans bloggande kanske ska uppfattas som en partsinlaga, gör den inte mindre intressant.

Hans blogg har varit så intressant och initierad att den nu försvunnit, enligt vissa uppgifter efter påtryckningar från HKV JUR.
Som utomstående läsare har jag kunnat konstatera att den ibland tangerat, men enligt mitt förmenande aldrig överskridit, vad som är HEMLIGT.
Vad som, om nu så är fallet, kan ha fått HKV att reagera är i så fall uppenbara brott mot ”pinsamhetsregeln”. ”Strilarens” avslöjanden om sättet att handlägga ärenden och behandlingen av medarbetare är just pinsamma för Försvarsmakten om de är korrekta.

Nu är bloggen alltså nedsläkt men den sista månaden kan fortfarande läsas i Googles cachelagrade version. Gör det!

Kategorier:Okategoriserade Taggar:, ,
  1. 22 mars 2009 kl. 13:22

    Har faktiskt själv hittat den bloggen och trollbundet suttit och läst dessa ”dynamiska texter”. KAn tänka mig att många på HKV skruvat sig oroligt på sina stolar och rent utav legat sömnlösa på nätterna. JAg kan väl inte kalla mig för helt oinitierad med min bakgrund som grund men… På min tid var skildringarna aktuella men tenderade dock att så sakteliga gå åt det hållet…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

